Hot Rod Forum banner
Status
Not open for further replies.

Jakiego oleju użyć w moim silniku skrzyniowym 350?

1 reading
21K views 33 replies 20 participants last post by  nitrobob69  
#1 ·
Mam silnik Cate o mocy 350/330 KM ze szczytu. Jest to krzywka z płaskim popychaczem. Nie ma jasnych instrukcji dotyczących oleju, którego powinienem używać. Jestem pewien, że po okresie docierania potrzebuję oleju na bazie cynku. Właściwie zadałem to pytanie na stronie Summit i otrzymałem odpowiedź. Zwykły olej? Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Ale myślę. Olej na bazie cynku o stałej lepkości, np. 30 lub 40. Nie potrzebuję oleju wielosezonowego, ponieważ nie jest on używany zimą i znajduje się w ogrzewanym garażu podczas zimnej pogody.

Co wy na to?
 
#5 ·
Potrzebujesz oleju tego rodzaju. Tego śliskiego. Instrukcja obsługi by Ci powiedziała. Nawet jeśli jej nie masz, jest dostępna online. Przeważnie awaria wałka rozrządu z płaskimi popychaczami nie jest tak powszechna, jak myślisz. Zbudowałem dziesiątki silników z płaskimi popychaczami. Właściwe smarowanie docierające na krzywkach i powierzchniach popychaczy, 20 minut szybkiego biegu jałowego, a następnie zwykły olej. Bez wysokiej zawartości cynku, nie syntetyczny, czasami nawet bez nazwy marki. Cokolwiek jest w promocji.... Pennzoil, Castrol, Valvoline, cokolwiek. Może się to różnić w zależności od klimatu, ale myślę, że zalecają 5w30.
 
#6 ·
Płaskie krzywki popychaczy potrzebują dość wysokiego poziomu ZZDP, zwłaszcza podczas docierania. Twoją najlepszą taktyką przetrwania jest olej docierający, taki jak olej docierający Brad Penn, Joe Gibbs Driven itp.

Pompowanie oleju pełnego dodatku ZDDP nie zapewnia prawidłowego docierania płaskiej krzywki popychaczy i popychaczy. Istnieje równowaga między detergentami a smarem Extreme Pressure, takim jak ZDDP, który jest powszechnie określany jako cynk. Zazwyczaj oleje docierające zmniejszają ilość detergentów, jednocześnie zwiększając zawartość ZDDP do około 1800 części na milion (PPM). Detergenty są zmniejszane, ponieważ zakłócają działanie ZDDP, budując warstwę ochronną lub być może impregnując pory powierzchni, co jest lepszym sposobem myślenia. Zbyt duża ilość ZDDP ma tendencję do zapobiegania dobrej penetracji powierzchni, więc możesz mieć za dużo dobrego. Co sprowadza nas z powrotem do profesjonalnych mikstur, które są testowane w celu ustalenia wymaganej penetracji powierzchni styku krzywki i popychacza.

W dłuższej perspektywie chcesz nadal używać olejów przeznaczonych do krzywek popychaczy płaskich. Nowoczesne oleje mają bardzo wysoką zawartość detergentów i usuwają powłokę EP, jednocześnie nie mając wystarczającej ilości EP, aby ją zastąpić. Jest to cykliczny cykl usuwania powłoki przez detergenty i ścierania kontaktu, podczas gdy jest ona zastępowana świeżym wlewem z zapasu w oleju, a jednocześnie podlega awarii z powodu zbyt dużej dostępności w oleju, która zwykle pochodzi z swobodnego ładowania stężenia dodatków bez analizy laboratoryjnej ilości w oleju. Więc to wszystko jest jak chodzenie po wąskim krawężniku po kilku drinkach dla lokalnych policjantów. Nie możesz sobie pozwolić na poślizg i łatwo się w to wpaść.

Jeśli chodzi o wagę, jest ona stosunkowo nieistotna w porównaniu z wyborem olejów przeznaczonych do silników z płaskimi krzywkami popychaczy. Należy pamiętać, że zębata pompa oleju Chevy poprzedza te nowoczesne lepkości lub 0W lub 5W coś tam (zauważ bardzo inną pompę oleju Gen III i wyżej Chevy zaleca nic cieńszego niż 10W 30. Prosta waga 30 jest w porządku, jeśli unikasz używania w zimnej pogodzie.

Bogie
 
#7 ·
Płaskie krzywki popychaczy potrzebują dość wysokiego poziomu ZZDP, szczególnie podczas docierania. Twoją najlepszą taktyką przetrwania jest olej docierający, taki jak olej docierający Brad Penn, Joe Gibbs Driven itp.

Pompowanie oleju pełnego dodatku ZDDP nie zapewnia prawidłowego docierania płaskiej krzywki popychacza i popychaczy. Istnieje równowaga między detergentami a smarem Extreme Pressure, takim jak ZDDP, który jest powszechnie określany jako cynk. Zazwyczaj oleje docierające zmniejszają ilość detergentów, jednocześnie zwiększając zawartość ZDDP do około 1800 części na milion (PPM). Detergenty są zmniejszane, ponieważ zakłócają ZDDP budując warstwę ochronną lub być może impregnowanie porów powierzchniowych jest lepszym sposobem myślenia. Zbyt duża ilość ZDDP ma tendencję do zapobiegania dobrej penetracji powierzchni, więc możesz mieć za dużo dobrego. Co sprowadza nas z powrotem do profesjonalnych mikstur, które są testowane w celu ustalenia wymaganej penetracji powierzchni styków krzywki i popychacza.

Na dłuższą metę chcesz używać olejów przeznaczonych do silników z płaskimi krzywkami popychaczy. Nowoczesne oleje mają bardzo wysoką zawartość detergentów i usuną powłokę EP, jednocześnie nie mając wystarczającej ilości EP, aby ją zastąpić. Jest to cykliczny cykl usuwania powłoki przez detergenty i ścierania styku, podczas gdy jest ona zastępowana świeżym wlewem z zapasu w oleju, a wszystko to podlega awarii z powodu zbyt dużej dostępności w oleju, która zwykle pochodzi z swobodnego ładowania stężenia dodatków bez analizy laboratoryjnej ilości w oleju. Więc to wszystko jest jak chodzenie po wąskim krawężniku po kilku drinkach dla lokalnych policjantów. Nie możesz sobie pozwolić na poślizg i łatwo się w to wpaść.

Jeśli chodzi o wagę, jest ona stosunkowo nieistotna w porównaniu z wyborem olejów przeznaczonych do silników z płaskimi krzywkami popychaczy. Należy pamiętać, że zębata pompa oleju Chevy poprzedza te nowoczesne lepkości lub 0W lub 5W coś, (zauważ bardzo inną pompę oleju Gen III i wyżej Chevy zalecała nic cieńszego niż 10W 30. Prosta waga 30 jest w porządku, jeśli unikasz używania w zimnej pogodzie.

Bogie
 
#8 · (Edited)
Nic nie jest teraz proste, ale i tak powinienem mieć o tym jakieś pojęcie. Instaluję wysokosprawne kotły i to, co trzeba wiedzieć i robić, jest odległe o lata świetlne od starych rzeczy, na których się wychowałem. Więc wszystkie te informacje o oleju i jego działaniu itp. są bardzo techniczne dla faceta, który ma 73 lata i nie miał z tym do czynienia od wielu lat. Mogę to tylko porównać do wyjaśniania działania kotła wysokosprawnego, ciepła utajonego, redukcji mocy itp., itd. Znam te rzeczy, ale to wszystko z olejem jest obce dla faceta, który wymieniał olej w garażu, gdy miałem 17 lat, 56 lat temu.
 
#10 ·
Mam silnik cate 350/330 KM ze szczytu. Jest to płaski wałek rozrządu. Nie ma jasnych instrukcji dotyczących oleju, którego powinienem używać.
Jestem pewien, że po okresie docierania potrzebuję oleju na bazie cynku. Właściwie zadałem to pytanie na stronie Summit i otrzymałem odpowiedź. Zwykły olej?
Popraw mnie, jeśli się mylę. Ale myślę. Olej na bazie cynku o prostej lepkości, np. 30 lub 40. Nie potrzebuję oleju wieloklasowego, ponieważ nie jeździ się nim zimą i stoi w ogrzewanym garażu podczas zimnej pogody.

Co wy na to?
[/QUOTE
 
#18 ·
Mobile One sprzedaje olej 15w50 o wysokiej zawartości cynku do samochodów o wysokich osiągach i zazwyczaj można go znaleźć w większości sklepów z częściami (Autozone itp.). Jest stosunkowo niedrogi, ponieważ jest w sprzedaży razem z resztą produktów Mobile One.

Użyłem go, ponieważ spełniał zapotrzebowanie na fosfor/cynk (1200/1300) silnika z płaskimi popychaczami, był łatwy do znalezienia, a cena była rozsądna. Znalazłem go nawet w Walmart w dużych pojemnikach raz lub dwa razy (znacznie taniej), ale nie zawsze go mieli.
 
#19 ·
Jeśli to silnik z płaskimi popychaczami, musisz przejść właściwą drogę docierania z organicznymi olejami fosforanu cynku. W przeciwnym razie ryzykujesz uszkodzenie wałka rozrządu i popychaczy. Jeśli jesteś z natury szczęśliwą osobą, możesz uniknąć problemów z miksturą, a jeśli nie, musisz wymienić wałek rozrządu i popychacze oraz posprzątać wewnętrzny bałagan w postaci wiórów metalowych.

Jeśli prześlesz nam numer części, który kupiłeś, byłoby to pomocne, ponieważ GM w różnych okresach wymienia różne wałki rozrządu, określane jako płaskie popychacze i rolkowe w tych silnikach. Silniki skrzyniowe były stabilnymi konfiguracjami przez wiele lat, ale ostatnio dostępne numery części i zawartość uległy zmianie, kilka wersji po prostu zniknęło z linii produkcyjnej, staje się to mylące wraz z prywatnymi konstruktorami i regeneratorami z ich ofertami, więc w dzisiejszych czasach posiadanie numerów części jest naprawdę pomocną informacją.

Bogie
 
#20 ·
Jeśli jest to silnik z płaskimi popychaczami, musisz przejść właściwą drogę docierania z organicznymi olejami fosforanowymi cynku. W przeciwnym razie ryzykujesz uszkodzenie krzywki i popychaczy. Jeśli jesteś z natury szczęśliwą osobą, możesz uniknąć problemów z miksturą, a jeśli nie, musisz wymienić krzywkę i popychacze oraz oczyścić wewnętrzny bałagan z wiórów metalowych.

Jeśli prześlesz nam numer części, który kupiłeś, byłoby to pomocne, ponieważ GM w różnych czasach wymienia różne krzywki, określane jako płaskie popychacze i rolkowe w tych silnikach. Silniki skrzyniowe były stabilnymi konfiguracjami przez wiele lat, ale ostatnio dostępne numery części i zawartość uległy zmianie, kilka wersji po prostu zniknęło z linii, robi się to mylące wraz z prywatnymi konstruktorami i regeneratorami z ich ofertami, więc w dzisiejszych czasach posiadanie numerów części jest naprawdę pomocną informacją.

Bogie
Dziękuję, z tym, co mi właśnie powiedziałeś. To miałoby sens. Nic w instrukcji uruchamiania nie mówi o specjalnym oleju. Chociaż używam odpowiedniego oleju do docierania, instrukcja wymagała zwykłego oleju 10-30 sae do docierania. Następnie ten sam olej po wymianie oleju. Więc coś nie pasuje do tego, co powinno być.
 
#24 · (Edited)
Część 12487544 to kompletny, gotowy do uruchomienia (Turn Key) zestaw silnika. Long block to część 19210008, która jest płaskim hydraulicznym popychaczem krzywkowym z głowicą Vortec i jednoczęściowym tylnym uszczelnieniem głównym. Jeśli używasz automatycznej skrzyni biegów, jest to gotowe do użycia z kołem zamachowym, które pasuje do tego wału korbowego, jeśli używasz drążka, musisz uzyskać koło zamachowe, które pasuje do tego wału korbowego. Cam 24502476 to skrzynia tylko łagodna krzywka uliczna, hydrauliczny płaski popychacz. Popychacz 5232720 to zwykły popychacz produkcyjny.

Ta krzywka wykorzystuje długą rampę, którą trudno znaleźć w literaturze na temat jej zerowego do zerowego skoku. Kilka lat temu zmierzyłem to na stole warsztatowym za pomocą bloków Vee, w przybliżeniu 292/300 przy początkowym skoku około 0,004 do 0,006 cala z 212/225 stopniami przy 0,050 cala. Wysokość krzywki wynosi średnio 0,290 wlotu i 0,300 wylotu, co podnosi reklamowane 0,435/0,460 przy skoku zaworu za pomocą wahacza 1,5. Długie rampy są sposobem, w jaki GM łagodzi prędkość podnoszenia, aby przedłużyć żywotność krzywki i popychacza.

Podsumowując, wolę używać oleju specyficznego dla docierania z ciągłym obrotem 2000 obr./min przez 20 do 30 minut. „Ryzyko” to wczesne wytarcie krzywki i popychacza. To nie jest powszechne, ale też niespotykane. Awaria wymaga dużo pracy, ponieważ miska olejowa musi zostać opuszczona, przód silnika musi zostać zdjęty aż do pokrywy rozrządu włącznie, wlot musi zostać zdjęty. Nie zastanawiamy się nawet nad tym, czy i jak spłukać wióry z silnika, ale powyższe byłoby typową naprawą typu „zrób to sam” lub naprawą gwarancyjną w warsztacie. Dodaj do tego stracony czas i niedogodności. Stare powiedzenie „zapłać mi teraz lub zapłać mi później”. Należy wziąć pod uwagę, że instrukcje fabryczne są pisane przez doświadczenie doświadczonych inżynierów i techników z infrastrukturą i wiedzą ogromnej korporacji za nimi. Wyobrażam sobie, że ci ludzie rzadko przyjeżdżają do silnika z źle ustawionym rozdzielaczem, wyciekami płynu chłodzącego lub oleju, które wymagają dużo rozruchu i majstrowania, aby go uruchomić, lub muszą wyłączyć się, jeśli się uruchomi, wtedy dzieje się coś OSIF (Och „kupa”, zapomniałem).

Nie mówię ci, co powinieneś zrobić, ale staram się zminimalizować moje powroty, więc robię rzeczy na trudną drogę.

Bogie
 
#25 ·
Część 12487544 to kompletny, gotowy do uruchomienia (Turn Key) zestaw silnika. Long block to część 19210008, która jest płaskim hydraulicznym popychaczem z głowicami Vortec i jednoczęściowym tylnym uszczelnieniem głównym. Jeśli używasz automatycznej skrzyni biegów, jest ona gotowa do pracy ze sprzęgłem, które pasuje do tego wału korbowego, jeśli używasz drążka, będziesz musiał zdobyć koło zamachowe, które pasuje do tego wału korbowego. Wałek rozrządu 24502476 to łagodny wałek rozrządu do użytku ulicznego tylko w skrzyniach, hydrauliczny płaski popychacz. Popychacz 5232720 to zwykły popychacz produkcyjny.

Ten wałek rozrządu wykorzystuje długą rampę, którą trudno znaleźć w literaturze na temat jego zerowego do zerowego skoku. Kilka lat temu zmierzyłem to na stole warsztatowym za pomocą bloków V, w przybliżeniu 292/300 przy początkowym skoku około 0,004 do 0,006 cala z 212/225 stopniami przy 0,050 cala. Wysokość krzywki wynosi średnio 0,290 wlotu i 0,300 wylotu, co podnosi reklamowane 0,435/0,460 przy skoku zaworu za pomocą wahacza 1,5. Długie rampy są sposobem, w jaki GM łagodzi tempo podnoszenia, aby przedłużyć żywotność wałka rozrządu i popychacza.

Podsumowując, wolę używać specjalnego oleju do docierania z ciągłą pracą 2000 obr./min przez 20 do 30 minut. „Ryzykiem” jest wczesne wytarcie krzywki i popychacza. To nie jest powszechne, ale też niespotykane. Awaria wymaga dużo pracy, ponieważ miskę olejową trzeba opuścić, przód silnika trzeba zdjąć aż do pokrywy rozrządu, trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Nie zastanawiamy się nawet nad tym, czy i jak wypłukać wióry z silnika, ale powyższe byłoby typową naprawą typu „zrób to sam” lub naprawą gwarancyjną w warsztacie. Dodaj do tego stracony czas i niedogodności. Stare powiedzenie „zapłać mi teraz albo zapłać mi później”. Należy wziąć pod uwagę, że instrukcje fabryczne są pisane na podstawie doświadczenia ekspertów inżynierów i techników z infrastrukturą i wiedzą ogromnej korporacji za nimi. Wyobrażam sobie, że ci ludzie rzadko trafiają do silnika z źle ustawionym rozdzielaczem, wyciekami płynu chłodzącego lub oleju, które wymagają dużo rozruchu i grzebania, aby go uruchomić, lub wyłączeń, jeśli się uruchomi, wtedy dzieje się coś OSIF (Och „kupa”, zapomniałem).

Nie mówię ci, co powinieneś zrobić, ale staram się zminimalizować moje powroty, więc robię rzeczy trudną drogą.

Bogie
Dziękuję, doszedłem do wniosku, że ten silnik potrzebuje oleju na bazie cynku, takiego jak olej wyścigowy Valvoline, którego używam w moim Mach 1 z 69 roku. Używam ich 30 wagi, ponieważ moja ciężarówka nie będzie widziała zimnej pogody, przynajmniej nie na tyle, aby wymagać 10-30
 
#28 ·
Mam silnik cate 350/330 KM z Summit. Jest to wałek rozrządu z płaskimi popychaczami. Nie ma jasnych instrukcji dotyczących oleju, którego powinienem używać.
Jestem pewien, że potrzebuję oleju na bazie cynku po okresie docierania. Właściwie zadałem to pytanie na stronie Summit i otrzymałem odpowiedź. Zwykły olej?
Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Ale myślę. Olej na bazie cynku o stałej lepkości, np. 30 lub 40. Nie potrzebuję oleju wielosezonowego, ponieważ nie jeżdżę nim zimą i stoi w ogrzewanym garażu podczas zimnej pogody.

Co wy na to?
Upewniłbym się, że dodajesz trochę dodatku cynku do oleju, którego używasz, ponieważ wiele nowych silników ma zerowy luz na łożyskach
 
#30 ·
Nie mówię, że POWINIENEŚ używać tego oleju, po prostu mówię, że to jest olej, którego używałem i DLACZEGO go używałem, kiedy miałem moją skrzynię 350 (podstawowy # 19420194) i mój 305, oba z płaskimi popychaczami.


Używałem go, ponieważ spełniał poziomy ZDDP dla krzywek z płaskimi popychaczami i chciałem być tego pewien. Różnica w cenie między tym olejem a olejami "konwencjonalnymi" lub syntetycznymi, które NIE spełniały poziomów ZDDP, była tak mała, że pomyślałem, że to tanie ubezpieczenie. Różnica w cenie mogła wynosić 15-20 dolarów za wymianę oleju? Niewiele.

Czy silniki z płaskimi popychaczami NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ ZDDP? Niektórzy mówią, że jeśli używasz sprężyn zaworowych o standardowych parametrach, to NIE potrzebujesz ZDDP. Niektórzy mówią, że absolutnie potrzebujesz wyższych poziomów ZDDP, niezależnie od ciśnienia sprężyn zaworowych. Jeszcze raz pomyślałem, że używanie oleju o wysokiej zawartości ZDDP będzie tanim ubezpieczeniem.

Zmieniałem olej co 10 000 mil, co patrząc wstecz, prawdopodobnie nie było najlepszym rozwiązaniem. Teraz zmieniam co 5000.

Teraz używam tylko popychaczy rolkowych, ale nadal używam syntetycznego MobilOne 10W-30 i filtra mobil, mimo że nie muszę być tak wybredny co do oleju ze względu na rolki.

Przy okazji, NIE jestem osobą od silników; nie mam problemu z płaceniem komuś innemu za zbudowanie mojego silnika i w rzeczywistości wolę to.
 
#31 ·
Mam silnik cate 350/330 KM ze szczytu. Jest to wałek rozrządu z płaskim popychaczem. Nie ma jasnych instrukcji dotyczących oleju, którego powinienem używać.
Jestem pewien, że potrzebuję oleju na bazie cynku po okresie docierania. Właściwie zadałem to pytanie na stronie Summit i otrzymałem odpowiedź. Zwykły olej?
Popraw mnie, jeśli się mylę. Ale myślę. Olej na bazie cynku o stałej lepkości, np. 30 lub 40. Nie potrzebuję oleju wieloklasowego, ponieważ nie jeżdżę nim zimą i stoi w ogrzewanym garażu podczas zimnej pogody.

Co wy na to?
Mój ma płaski popychacz. Mój konstruktor silnika powiedział mi, żebym używał Valvoline VR1. Kazał mi uruchomić silnik na 20 minut przy 2000 obr./min i sprawdzić temperaturę oraz wycieki płynu chłodzącego i normalne pierwsze kontrole. Następnie zmieniłem olej i filtr plus
Isky Racing Cams ZDDP

obróbka oleju. Powlekanie krzywki cynkiem pomaga zapobiegać zużyciu. Rolki nie są tak bardzo dotknięte, więc kiedy zdecydowali się usunąć cynk z oleju, nie pomyśleli o nas, biednych ludziach, którzy próbują sobie radzić, ani ich to nie obchodziło. Najwyraźniej zatyka katalizator. Jakby któryś z nas ich chciał. Ale mam na myśli, że jeśli musisz wybierać między częścią wydechową, która kradnie KM, a krzywką silnika? Wybrali za ciebie.

A także powiedział mi, że po pierwszej wymianie mam przejechać 1000 mil przed następną i mogłem używać tylko VR1.

Przepraszam za pogrubiony tekst, tak naprawdę nie próbowałem reklamować, ale nie mogłem sobie przypomnieć nazwy, więc zrobiłem wycięcie i wklejenie. Facet, który zbudował mój, twierdzi również, że buduje 30 do 40 dziennie. Wszystko GM
 
#32 ·
Lucas produkuje dobry olej, szczególnie do silników z płaskimi popychaczami zaworów, a także wiele olejów do zastosowań "nie-motoryzacyjnych" (ATV i motocykle) jest dobrymi kandydatami, ponieważ wiele z nich ma wałki rozrządu bez rolkowych popychaczy.
 
#34 ·
Używam Valvoline VR1 10-30 w moim 350 z solidnym wałkiem rozrządu z płaskimi popychaczami. Nie miałem żadnych problemów od 4 lat. Po prostu nie kupuj małych butelek z dodatkiem cynku i dodawaj go do zwykłego oleju. Może to zmniejszyć wytrzymałość filmu olejowego nawet o połowę. Kup olej, który już ma wysoką zawartość cynku i wszystko jest w porządku.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.